torsdag den 10. februar 2011

PageMaps + lækkert hjemmebag

Jeg har endnu engang "opdaget" PageMaps. Jeg har jo hele tiden vidst at det eksisterede, men havde glemt det lidt. Jeg kom tilfældigt til deres side med tonsvis af fine skitser + dertil hørende eksempler på hvordan de kan scrappes.

Jeg sad med 3 billeder fra sommerferien, og jeg manglede en måde at sætte det hele op på. Fandt en super skitse på PageMaps (fra maj 2010) og gik så ellers i gang. (Skitsen kan ses HER).
Det er 2. skitse øverst.

Her er mit LO:

Farverne er noget mere klare IRL.
Har brugt en del papir fra restemappen og så ellers bygget LOet op omkring billederne.
Ungerne blev liiiiidt utålmodige at at sidde i solen og vente på deres pizza'er - tror nu de også lavede lidt sjov ud af det. Men i hvert fald synes jeg billederne er herlige og de måtte da bare scrappes.

Her ses farverne mere tydeligt. Jeg havde ikke flere E'er, så brugte 3-taller i stedet for. De små udklippede firkanter er ark fra October Afternoon.

Lag-på-lag og et enkelt æble (October Afternoon). :0)

I søndags bagte jeg det LÆKRESTE franskbrød jeg længe selv har bagt. Jeg har jo fået en lækker Kitchen Aid køkkenmaskine i julegave af min søde L, og den kører bare non-stop! Dejligt!

Det ene kom jeg i en form og det andet formede jeg bare så det blev rundt. Der er masser af gulerødder i, kerner, youghurt, kærnemælk osv. og brødet holdte sig lækkert i 3 hele dage.
Der bliver 2 store brød ud af en portion dej.

~Hvis i er interesseret i opskrifen kan jeg skrive den ned næste gang jeg blogger~

9 kommentarer:

Dorit sagde ...

- Kan godt forstå drengenes utålmodighed, og så er det jo bare godt, der kommer et sjovt LO ud af det !
Synes det ser godt ud, at opsætningen er "samlet" på midten med fotos'ene, gode farver at sætte sammen og gode detaljer som altid.
Jeg ser frem til brødopskriften, elsker når brød smager af korn og kerner !

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor ser det flot ud, lækre detaljer, fantastiske farver og en rigtig skøn opsætning. Brødet ser også lækkert ud... findes der mon en opskrift :-)

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det var et dejligt layout - farverne er gode, og der er en masse lækre scrap-detaljer at opdage.

Thanni sagde ...

Skønt layout - sådan rigtig sommerligt i farverne og fede detaljer :)
Jeg ha rogså tidligere brugt Page Maps meget, og måske skulle man nærstudere siden lidt igen - eller bruge nogen af de skitser jeg allerede har printet ud for længst ;)

Kreateten sagde ...

Jeg er også indimellem helt vild med pagemaps, men har det mligesom dig med at glemme dem igen.

Skønt LO, lækre farver og fine detaljer - det udklippede æble er så sødt. lækre kanter på papirene også...borderpunch?

Jeg har også fået en Kitchen aid af min mand for et par julesiden og den kører også et par gange om ugen - fantastisk opfindelse! Brødet ser lækkert ud, og jeg istemmer mig koret! Opskrift?!

Margit sagde ...

Herligt LO med SUPER billeder... enig med Dorit... genialt at have billederne under hinanden så de i sig selv fortæller historien...
Herligt når man kan trække på smilebåndet over et LO.
Glæder mig til opskrift på det lækre brød... ;o)
SES i morgen!!

Karina Beck sagde ...

Skønt layout både i farver, papir og billeder. Vi ses i morgen.

Marianne sagde ...

Super lækkert LO - og fede billeder :)
Jeg har også for nylig genopdaget page-maps - men synes bare deres skitser er ret så firkantede...
På den anden side set er det bare at lave det om på LOet - dit er i hvert fald blevet skønt...
Rigtig god weekend :)

Jeannette Lauridsen sagde ...

Super flot LO. Lækre detaljer og skønne farver. Håber pizzaerne var ventetiden værd. Lækkert brød også forresten!