torsdag den 3. december 2009

3. december

Rigtig glædelig 3. december.

Det er så dejligt allerede at være hjemme og kunne blogge tidligt. Min uge, indtil nu, har været ret travl og hektisk, men sådan er det jo bare nogen gange.
I aften skal vi spise hos mine forældre - det er en ugentlig tradition Hver eneste torsdag spiser vi derude sammen med min bror og hans søde familie. Det er dejligt at samles så ofte!! :0) Selvfølgelig er der nogen gange nogle af os melder fra, men ellers er torsdag aften helliget min side af familien.
Har i andre lignende tradition?

Jeg har ellers en masse billeder, jeg gerne vil vise jer, men vi bygge-roder endnu engang. Nogle af jer husker nok vi har bygget nyt køkken - det er jo færdigt, så nu står den på ny entre. Netop nu er vores entre et stort hul i jorden - der er langt ned fra vores normale gulvniveau, så vi skal passe på ikke at falde ned når vi skal ud af hoveddøren. he he.
Vi skal have lagt varme i gulvet derude, og da vi fik gravet af, fandt vi ud af, at der ikke er isoleret i gulvet - så det skal også lige klares. Gider næsten ikke byggerod mere - nu har vi bygget om siden maj måned...
Alligevel glæder jeg mig til lørdag, da skal vi finde nye gulvfliser til entreen. Skønt.
Og tilbage til de billeder jeg gerne vil vise jer - jeg kan ikke komme til at sidde ude på mit kontor, da det ligger bag ved entreen, og der er kamera og alt hvad dertil hører. Så i må vente!! Håber ikke det varer så længe, for jeg vil da godt vise julehygge-billeder her i min juleblogging.

Håber i alle har nydt dagen indtil nu! Fortsat god 3. december!
Vi snakkes ved i morgen!

10 kommentarer:

Betina Olesen sagde ...

Ohhh... jeg bliver også helt svedt ved tanke om, når vi skal til at have gang i køkken, og div. gulvarme nedlægges, tror nemlig hellere ikke på at her er noget der ligner isoleing. Men glæder mig til at se billeder når i kommer så langt.

Anne sagde ...

Sikke en dejlig tradition! :) Glæder mig til at se hvor der bliver når byggerodet er overstået ;)
God 3. december til dig også!

Margit sagde ...

Din "stakkel", at I bygge"roder" igen. Men det BLIVER jo lækkert bag efter. Vi skal også have givet entreen en tur... men det bliver altså først EFTER jul!!!
God aften til dig.

Dorit sagde ...

Årrrh, synes måske det var lidt rigeligt at skulle være fast sammen med familien hver uge, men det kan man jo heldigvis gøre, som man har lyst.
Og byggerod, ja alting af den slags tager altid længere tid end man regner med, meeeen det blir jo godt til sidst.
Manglende gulv i entreen minder mig om dengang vi lagde nyt gulv og skulle isolere. En nat var der en lyd, der fik vores dansk-svenske gårdhund til at fræse ned af trappen i mørket og gø... lige pludselig blev der stille, for der var jo ikke noget for enden af trappen. Der skete ikke noget med Sille, men hvor har vi tit grint af det... det lille skind, sikken fæl oplevelse !

Jayne sagde ...

Jeg syntes nu det en skøn tradition, men det nok også fordi mine drenge er så store, at jeg ville syntes det kunne være skønt hvis jeg kunne lave sådan en tradition med dem og deres kærester når den tid kommer :-) Glæder mig til at se mere til hvilke fliser du vælger.. altid dejligt at få nyt, men kedeligt at med alt det rod det medførere...
Håber i har haft en skøn aften i familien skød

Heidi sagde ...

Hvor hyggeligt med sådan en tration, ville ønske vi havde sådan men desværre nej

Skal da lige love for i ikk går og keder jer, men siger man ikk det skal være skidt før det bliver godt ;o)

God 3 december aften til dig ;o)

Anne Bente sagde ...

åhhhhh så skøn tradition at samles en gang om ugen, hvor er det dog hyggeligt,
rigtig god aften til dig,

Thanni sagde ...

Synes det lyder skønt med sådan en torsdags-tradition med familien :)..
Ja det er træls så længe det roder, men forhåbentlig bliver resultatet rigtigt dejligt, så er det lidt nemmere at holde ud ;)

Anonym sagde ...

åh kender det godt!
vi har malet hele huset udvendigt og indvendigt, lagt nyt gulv, ny dør, 2 nye vinduer og mangler stadig det sidste af panelerne. Det er over de sidste 2 år, men ih altså, glæder mig til det hele er helt færdigt :)

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Puha, det lyder som en ordentlig omgang. Men det bliver jo dejligt, når det er færdigt.

Hav en dejlig 4. december.